Sunday, May 9, 2010

Η ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΓΙΔΑ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ)

Το πιο μπερδεμένο και δυσάρεστο πρόβλημα στη δουλειά του ηθοποιού είναι η λεγόμενη συναισθηματική ζωή. Είναι ατυχές το γεγονός ότι πολλοί ηθοποιοί βρίσκουν το συναισθηματικό κομμάτι της υποκριτικής τόσο αποκαρδιωτικό, διότι η δημιουργία του συναισθήματος δεν είναι δικό τους θέμα. Υπάρχει μια απλή οδηγία που πρέπει ν’ ακολουθήσετε όσον αφορά την συναισθηματική ζωή επί σκηνής: είναι πέρα και έξω από τον έλεγχό σας, οπότε μην ανησυχείτε γι’ αυτήν. Ποτέ. . . .

1 comment:

Anonymous said...

Αν και ο Ηθοποιός είναι ένα άμεσα προβολικό "αντικείμενο", μια οθόνη πάνω στην οποία ο θεατής θα προβάλλει και θα δει τα δικά του ενδοψυχικά τεκταινόμενα, πάντα ερμηνευμένα υπό την δική του ψυχοσύνθεση, εντούτοις τα 9/10 της ανθρώπινης επικοινωνίας ,κατά τον Φρόϋντ τουλάχιστον, γίνονται σε ασυνείδητο επίπεδο: δηλαδή από ασυνείδητο σε ασυνείδητο. Στα πλαίσια αυτά ο εσωτερικός κόσμος του ηθοποιού κατά την παράσταση είναι σαφώς ενεργειακά υπεύθυνος για την ασυνείδητη επικοινωνία και εκδραμάτιση του ασυνείδητου "έργου" που παίζεται την ίδια στιγμή στην ψυχή του θεατή-κοινωνού του επί σκηνής δράματος. Ακόμα και ως απόμακρο τηλεοπτικό προβολικό "αντικείμενο" ο ηθοποιός θα ενεργοποιήσει τις αντίστοιχες ασυνείδητες διαδικασίες μέσα από την ανεπαίσθητη γλώσσα του σώματος του ανάλογα με το συναισθηματικό χρωματισμό του την εκάστοτε στιγμή.